Obiektywy

  • Canon EF 16 – 35 mm f/2,8 L II USM

    Profesjonalny super-szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy.

    Jasny, super-szerokokątny obiektyw o zmiennej ogniskowej zapewniający doskonałe parametry w całym zakresie ogniskowych. Stała przysłona f/2,8 sprawia, że jest to idealny obiektyw dla profesjonalistów fotografujących w warunkach słabego oświetlenia.

    Korzyści

    • Konstrukcja i optyka serii L
    • Jasność f/2,8 w całym zakresie ogniskowych
    • Szybka i cicha automatyczna regulacja ostrości
    • Elementy asferyczne i UD
    • Powłoki Super Spectra
    • Okrągła przysłona zapewniająca doskonały bokeh
    • Obiektyw przekazuje informację o odległości do układu E-TTL II
    • Miękki futerał oraz osłona obiektywu
  • Canon EF 50mm f 1.4 USM

  • Sigma 70-200 mm

    Producent Sigma
    Model 70-200 mm f/2.8 II EX APO DG Macro HSM
    Typ obiektywu Teleobiektyw zoom
    Ogniskowa 70 – 200 mm
    Światłosiła f/2.8
    Pole widzenia 34.3 – 12.3 o
    Ostrość od 1 m
    Maksymalne powiększenie 1:3.5
    Maksymalna wartość przysłony 22
    Liczba listków na przysłonie 9
    Mechanizm autofokusa HSM
    Konstrukcja 18 elementów / 15 grup
    Rozmiar filtra 77 mm
    Tryb Makro Tak
    Stabilizacja Nie
    Dostępne mocowania Canon EF
    Nikon F
    Sony A / Minolta
    Sigma
    Pentax K
    Cztery Trzecie
    Wymiary 86.5 x 189.8 mm
    Waga 1385 g
    Dodatkowe informacje 2 soczewki ze szkła SLD i 3 ze szkła ELD.

  • Jupiter 21M 200mm F4 (M42)

    Porządny, radziecki obiektyw w układzie petzvala. Popularny wśród amatorów astronomii, ze względu na duże płaskie pole.

  • Helios 44M5 58mm f2

    Budowa

    Obiektyw został wykonany w całości z metalu stąd jego dość znaczna waga oraz jak pokazuje historia duża trwałość. Przesłona składa się z 6 listków a soczewki pokryto dość dobrymi jak na ówczesne czasy powłokami antyodblaskowymi.

    Jasność obiektywu

    Przesłona została przystosowana do pracy w przedziale od F:2 do F:16. Należy jednak powiedzieć, że wartośc 2 raczej nie nadaje się do robienia zdjęć, gdyż rozdzielczość nawet w centrum kadru jest dramatyczna. Natomiast przymknięcie przesłony nawet do wartości 2.8 skutkuje znaczną poprawą jakości pliku a dalsze zmniejszanie otworu względnego jeszcze bardziej raduje serce właściciela.

    Rozdzielczość

    Rozdzielczość obrazu w centrum kadru (co możecie stwierdzić na naszych samplach) od przesłony F:2.8 znacznie się poprawia i w rejonie F:5,6 – F:8 jest już naprawdę niezła. Przesłony F:2 należy unikać jak ognia, gdyz jakość obrazu jest naprawdę dramatyczna.

    Rodzielczośc w narożnikach jest bardzo słaba i nawet w okolicach F:8 trudno ją uznać za przyzwoitą.

    Aberracja chromatyczna

    Co ciekawe ta wada optyczna jest dość dobrze kontrolowana, moża za wyjątkiem największego otworu wzglednego, ale tam akurat cokolwiek trudno zobaczyć, więc nie aberracja będzie największym problemem. Nawet w narożnikach czerwone i zielone obwódki nie stanowią jakiś większych problemów.

    Bokeh

    Jest to powód dla którego warto ten obiektyw ciągle mieć w swojej torbie. Ogniskowa 58mm plus duża jasność (używana dość ostrożnie, szczególnie na przesłonie 2) powodują, że efekt rozmycia tła wygląda naprawdę nieźle. Paradoksalnie wady obiektywu stwierdzone w rogach obrazu tylko potęgują ten efekt tworząc naprawdę ciekawy nastój „retro”.

    Czy warto go mieć?

    Myślę, że każdy sam odpowie na to pytanie, ale ci, którzy mają ten obiektyw gdzieś w szafie powinni go odkurzyć i trochę się nim pobawić. Jeżeli kupować to egzemplarze z pewnego źródła i zadbane (o takie coraz trudniej). Dość dobrze używa się tego obiektywu z tymi systemami, które mają stabilizację w body aparatu oraz sytem „Focus Peaking”, który wspomaga manualne ustawianie ostrości (np. Sony). Oczywiście przy robieniu zdjęć należy brać pod uwagę pewne ograniczenia tego szkła, ale właśnie po to są nasze testy….

  • HELIOS 44M-4 58 MM F/2

    Bardzo popularny kiedyś manualny obiektyw stałoogniskowy, pamiętający jeszcze czasy Związku Radzieckiego oraz gwint M42 rosyjskiego producenta Zenit.

    Budowa

    Obiektyw został wykonany w całości z metalu stąd jego dość znaczna waga oraz jak pokazuje historia duża trwałość. Przesłona składa się z 6 listków a soczewki pokryto dość dobrymi jak na ówczesne czasy powłokami antyodblaskowymi.

    Jasność obiektywu

    Przesłona została przystosowana do pracy w przedziale od F:2 do F:16. Należy jednak powiedzieć, że wartośc 2 raczej nie nadaje się do robienia zdjęć, gdyż rozdzielczość nawet w centrum kadru jest dramatyczna. Natomiast przymknięcie przesłony nawet do wartości 2.8 skutkuje znaczną poprawą jakości pliku a dalsze zmniejszanie otworu względnego jeszcze bardziej raduje serce właściciela.

    Rozdzielczość

    Rozdzielczość obrazu w centrum kadru (co możecie stwierdzić na naszych samplach) od przesłony F:2.8 znacznie się poprawia i w rejonie F:5,6 – F:8 jest już naprawdę niezła. Przesłony F:2 należy unikać jak ognia, gdyz jakość obrazu jest naprawdę dramatyczna.

    Rodzielczośc w narożnikach jest bardzo słaba i nawet w okolicach F:8 trudno ją uznać za przyzwoitą.

    Aberracja chromatyczna

    Co ciekawe ta wada optyczna jest dość dobrze kontrolowana, moża za wyjątkiem największego otworu wzglednego, ale tam akurat cokolwiek trudno zobaczyć, więc nie aberracja będzie największym problemem. Nawet w narożnikach czerwone i zielone obwódki nie stanowią jakiś większych problemów.

    Bokeh

    Jest to powód dla którego warto ten obiektyw ciągle mieć w swojej torbie. Ogniskowa 58mm plus duża jasność (używana dość ostrożnie, szczególnie na przesłonie 2) powodują, że efekt rozmycia tła wygląda naprawdę nieźle. Paradoksalnie wady obiektywu stwierdzone w rogach obrazu tylko potęgują ten efekt tworząc naprawdę ciekawy nastój „retro”.